artykuł

Wodowanie kolejnego promu z napędem gazowym

05 kwietnia 2013 min
(galeria fotografii)

W piątek, 8 marca 2013 w stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbyło się wodowanie pierwszego z serii, nowoczesnego promu pasażersko – samochodowego budowanego dla jednej z firm żeglugowych w Norwegii

W piątek, 8 marca 2013 w stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbyło się wodowanie pierwszego z serii, nowoczesnego promu pasażersko – samochodowego budowanego dla jednej z firm żeglugowych w Norwegii. Remontowa Shipbuilding jest największą stocznią produkcyjną w Polsce, jedyną z tak dużym doświadczeniem w budowie ekologicznych promów z napędem gazowym. W ciągu ostatnich 5 lat zbudowała 8 promów z napędem gazowym, obsługujących ruch pasażersko – samochodowy u wybrzeży Norwegii. Wszystkie przekazane promy eksploatowane są bezawaryjnie i cieszą się dużym uznaniem Armatora i pasażerów.

Zwodowany statek  - największy z dotychczas budowanych promów gazowych w Remontowa Shipbuilding, wyróżnia się nasyceniem   najnowszą technologią oraz zastosowaniem innowacyjnych rozwiązań technicznych. W odróżnieniu od wcześniej zbudowanych promów posiadających możliwość korzystania z oleju napędowego lub napędu gazowego, ten napędzany będzie wyłącznie  gazem LNG oraz awaryjnie gazem CNG. Rozwiązanie to umożliwia maksymalną redukcję emisji szkodliwych substancji do  atmosfery, co jest szczególnym atutem w przypadku statków obsługujących lokalne połączenia u wybrzeży Norwegii.

Budowane  aktualnie promy będą jednymi z największych w swojej klasie statków obsługujących transport wokół wybrzeży Norwegii.  Statki będą mogły  jednorazowo zabrać  na pokład 550 pasażerów oraz 165 samochodów. Do dyspozycji podróżujących  oddany będzie komfortowy salon pasażerski znajdujący się  nad ładownią samochodową. Dla zwiększenia bezpieczeństwa pasażerów  w obrębie salonu zainstalowane zostaną dwa systemy ewakuacyjne.
Dodatkowym atutem nowo budowanych statków będzie możliwość eksploatacji przy zmniejszonym  do minimum stanie załogi, co jest konsekwencją zastosowania najnowocześniejszych systemów automatyki jakie można dziś spotkać w budowie statków.
Promy budowane są na podstawie projektu opracowanego wspólnie przez norweskiego biuro  konstrukcyjne LMG Marin oraz Remontowa Marine Design & Consulting pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego Det Norske Veritas (DNV)  i Norwegian Maritime Authority (NMA).

Kolejne promy budowane przez Remontowa Shipbuilding S.A w znaczący sposób umacniają  naszą obecność na wymagającym rynku skandynawskim,  zwiększając jednocześnie szanse na  podpisanie kolejnych kontraktów.

Wypełniony portfel zamówień Remontowej Shipbuilding stwarza okazje do następnych wodowań jakie zaplanowane są na najbliższe tygodnie. Wśród nich będą kolejne statki typu PSV i prom pasażersko – samochodowy.

Bartłomiej Derski, Rafał Zasuń

źródło: http://www.gospodarkamorska.pl

tytul: Pociąg z uranem trafił do gdyńskiego portutytul: Problemy z zieloną energią. KE pozywa Polskę do Trybunału Sprawiedliwościtytul: Atom a sprawa polskatytul: Władysławowo będzie miało farmę fotowoltaiczną?tytul: Protest Lesznie przeciwko planom budowy odkrywkowej kopalni tytul: PGE o krok od rezygnacji z rozbudowy Elektrowni Opoletytul: Czy unijny budżet będzie inwestycją w naszą wspólną przyszłość?tytul: Powstała fundacja Koalicja Sprawiedliwego Handlu
view_list  inne artykuły z tematu artykuł:
mh

EkoWalentynki 2019

Ogólnopolska akcja edukacyjna realizowana od 2010 roku, której celem jest popularyzacja selektywnej zbiórki i recyklingu zużytych baterii oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. W tegoroczną edycję akcji włączyło się blisko 50 tys. uczniów, nauczycieli i mieszkańców z ponad 70 miejscowości, w tym wiele placówek z Wrocławia i okolicznych gmin. Szczegóły EkoWalentynek 2019 na stronie www.cycling-recycling.eu .
 

mh

Selektywnie zbieramy, nie spalamy!

Świetlica Wiejska w Janowcach Wielkich u podnóża Rudaw Janowickich od wielu lat angażuje się w działania na rzecz ochrony środowiska. Od początku 2019 roku prowadzony tam jest projekt pt. "Selektywnie zbieramy, nie spalamy!" realizowany dzięki  wsparciu Stowarzyszenia "Eko-Unia" z Wrocławia.

mh

Kajak Jambore, 2 marca 2019, Gdynia

Kajak Jamboree jest imprezą przeznaczoną dla podróżników kajakarzy, którzy organizują wyprawy w najróżniejsze zakątki, tak Polski jak i świata. Na festiwalu będzie też poruszany temat "marine litter" - czyli problem ochrony rzek, jezior i mórz przed zaśmieceniem - wystapi m.in wrocławski ekolog i podróżnik, Dominik Dobrowolski, który od dziewięciu lat pływa kajakiem i sprząta śmieci w ramach Recykling Rejsów: www.recykling-rejs.pl  Szczegóły https://kajakjamboree.pl/

mh

Przegrani i wygrani negocjacji komisji węglowej w Niemczech

Długo wyczekiwana decyzja tzw. komisji węglowej dotycząca daty odejścia od węgla w Niemczech w końcu zapadła. Są powody do radości – mamy dowód na to, że era węgla się kończy – pisze Hanna Schudy z Dolnośląskiego Alarmu Smogowego.

mh

Pierwszy Dzień Wiosny na Odrze

I DZIEŃ WIOSNY W KAJAKU 2019. 21 marca (czwartek) z okazji wiosny zamiast wrzucać Marzanny (i inne śmieci) do wody, wrzucamy TYLKO kajaki na wodę. Zgodnie z zeszłoroczną :-) tradycją zapraszam na odrzański ultramaraton (w 2018 było to 235 km z Brzegu/opolskiego/ do Nowej Soli w 52h), w tym roku znów śmigamy po Odrze, ale tym razem Wrocław-Cigacice (220 km).

pokaż więcej touch_app
link terra
Materiały zgromadzone na serwisie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.