opp
KRS 0000003647
opp
KRS 0000178876
artykuł

Wodowanie kolejnego promu z napędem gazowym

05 kwietnia 2013 min
(galeria fotografii)

W piątek, 8 marca 2013 w stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbyło się wodowanie pierwszego z serii, nowoczesnego promu pasażersko – samochodowego budowanego dla jednej z firm żeglugowych w Norwegii

W piątek, 8 marca 2013 w stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbyło się wodowanie pierwszego z serii, nowoczesnego promu pasażersko – samochodowego budowanego dla jednej z firm żeglugowych w Norwegii. Remontowa Shipbuilding jest największą stocznią produkcyjną w Polsce, jedyną z tak dużym doświadczeniem w budowie ekologicznych promów z napędem gazowym. W ciągu ostatnich 5 lat zbudowała 8 promów z napędem gazowym, obsługujących ruch pasażersko – samochodowy u wybrzeży Norwegii. Wszystkie przekazane promy eksploatowane są bezawaryjnie i cieszą się dużym uznaniem Armatora i pasażerów.

Zwodowany statek  - największy z dotychczas budowanych promów gazowych w Remontowa Shipbuilding, wyróżnia się nasyceniem   najnowszą technologią oraz zastosowaniem innowacyjnych rozwiązań technicznych. W odróżnieniu od wcześniej zbudowanych promów posiadających możliwość korzystania z oleju napędowego lub napędu gazowego, ten napędzany będzie wyłącznie  gazem LNG oraz awaryjnie gazem CNG. Rozwiązanie to umożliwia maksymalną redukcję emisji szkodliwych substancji do  atmosfery, co jest szczególnym atutem w przypadku statków obsługujących lokalne połączenia u wybrzeży Norwegii.

Budowane  aktualnie promy będą jednymi z największych w swojej klasie statków obsługujących transport wokół wybrzeży Norwegii.  Statki będą mogły  jednorazowo zabrać  na pokład 550 pasażerów oraz 165 samochodów. Do dyspozycji podróżujących  oddany będzie komfortowy salon pasażerski znajdujący się  nad ładownią samochodową. Dla zwiększenia bezpieczeństwa pasażerów  w obrębie salonu zainstalowane zostaną dwa systemy ewakuacyjne.
Dodatkowym atutem nowo budowanych statków będzie możliwość eksploatacji przy zmniejszonym  do minimum stanie załogi, co jest konsekwencją zastosowania najnowocześniejszych systemów automatyki jakie można dziś spotkać w budowie statków.
Promy budowane są na podstawie projektu opracowanego wspólnie przez norweskiego biuro  konstrukcyjne LMG Marin oraz Remontowa Marine Design & Consulting pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego Det Norske Veritas (DNV)  i Norwegian Maritime Authority (NMA).

Kolejne promy budowane przez Remontowa Shipbuilding S.A w znaczący sposób umacniają  naszą obecność na wymagającym rynku skandynawskim,  zwiększając jednocześnie szanse na  podpisanie kolejnych kontraktów.

Wypełniony portfel zamówień Remontowej Shipbuilding stwarza okazje do następnych wodowań jakie zaplanowane są na najbliższe tygodnie. Wśród nich będą kolejne statki typu PSV i prom pasażersko – samochodowy.

Bartłomiej Derski, Rafał Zasuń

źródło: http://www.gospodarkamorska.pl

tytul: Pociąg z uranem trafił do gdyńskiego portutytul: Problemy z zieloną energią. KE pozywa Polskę do Trybunału Sprawiedliwościtytul: Atom a sprawa polskatytul: Władysławowo będzie miało farmę fotowoltaiczną?tytul: Protest Lesznie przeciwko planom budowy odkrywkowej kopalni tytul: PGE o krok od rezygnacji z rozbudowy Elektrowni Opoletytul: Czy unijny budżet będzie inwestycją w naszą wspólną przyszłość?tytul: Powstała fundacja Koalicja Sprawiedliwego Handlu
view_list  inne artykuły z tematu artykuł:
mh

Gołdapa, Sapina, Rospuda -posprzątane!

Recykling Rejs – 3 rzeki! W piątek była rzeka Gołdapa, w sobotę Sapina, a w niedzielę Rospuda! Recykling Rejs zawitał na Mazury i Suwalszczyznę, gdzie hasło tegorocznej edycji „Stop dla zaśmiecania środowiska wodnego – każdy może pomóc” było realizowane w praktyce w dniach 7-9 czerwca. Podczas całodziennych akcji wolontariusze z Gołdapi i okolic w kajakach patrolowali i sprzątali wody i brzegi tych rzek.

mh

EkoJanosik wybrany!

Wszystkie ręce do wioseł (jak na zdjęciu)! Recykling Rejsy zdobyły główną nagrodę „EKOJANOSIK – Zielona Wstęga Polski” przyznaną przez Krajowę Radę Ekologiczną . Gala Laureatów oraz wręczenie nagród odbyła się w trakcie III. Międzynarodowego Forum Energetyka, Transport i Środowisko EKOTRENDY, 5 czerwca w Światowym Dniu Ochrony Środowiska Naturalnego, w Krakowie.

mh

Co mają wspólnego Greta Thunberg i upadek CDU w Niemczech?

Premier Nadrenii Północnej Westfalii odpowiada

mh

Hanna Schudy: Między Alternatywą dla Niemiec a Zielonymi

– Niemcy lubią konkrety i wygrywają ci, którzy opowiadają wiarygodne historie

mh

Hydrotechniczne rozwiązania to najczęściej iluzja bezpieczeństwa powodziowego

Kotlina Kłodzka po 22 latach od „powodzi tysiąclecia” wciąż czeka na rzetelny program zmniejszenia ryzyka powodziowego.

pokaż więcej touch_app
link terra
Materiały zgromadzone na serwisie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.