tytul: Widmo kataklizmu jądrowego krąży po Ukrainietytul: Właściciel PG Silesia kupił kopalnie i elektrownie w Niemczechtytul: Szyszko: W niedzielę podejmę decyzję w sprawie przyszłości puszczytytul: Rząd walczy z wiatrakami. *Znikną wszystkie miejsca pracy*tytul: Sposób na smog w mieście. Obok zakazów - pomoc mieszkańcomtytul: Oddychamy najbrudniejszym powietrzem w Europie tytul: Polują Szyszko i Kukiz. Co roku polscy myśliwi zabijają 1,5 mln zwierząttytul: Wojna ze smogiem
min
wiadomości

Odra w kanał: Zjednoczyli się 'dla Odry'

Prezesi spółek portowych założyli stowarzyszenie Odrą w Świat. Będą walczyć o pogłębienie rzeki, tak aby uzyskała III klasę żeglowności. Potrzebnych jest 4 mld zł.
opublkowano 08 marca 2016

Wśród założycieli organizacji są m.in. przedstawiciele biznesu, nauki i administracji wodnej. - Nawet uzyskanie trzeciej klasy żeglowności spowoduje przywiezienie do szczecińskiego portu i portów ujścia Odry np. polickiego i świnoujskiego towarów w granicach 12 milionów ton. To niebagatelna suma. Może to podwoić możliwości przeładunkowe portów – powiedział na antenie radia Szcecin Zbigniew Antonowicz ze Stowarzyszenia Odrą w Świat.

Przywrócenie żeglowności Odry na całym odcinku i wpisanie jej w europejski korytarz transportowy Dunaj-Odra-Łaba to jeden z priorytetów nowo powstałego resortu Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Już w tej chwili MGMiŻŚ uruchomiło procedurę ratyfikacji ONZ-owskiej Konwencji AGN, która wprowadzi nasze rzeki do strategicznej sieci europejskich wodnych dróg transportowych. Konwencja AGN to jednocześnie zobowiązanie do zapewnienia drogom wodnym co najmniej IV klasy żeglowności. Ratyfikacja powinna nastąpić jeszcze w tym roku. Otworzy Polsce dostęp do ogromnych funduszy unijnych dedykowanych rozwojowi europejskich korytarzy transportowych.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:

 
link terra
Materiały zgromadzone na serwisie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.