tytul: Konferencja: Koszty smogutytul: Enea buduje stalową przegrodę na Wiśle bez pozwolenia środowiskowegotytul: Chronię lasy. Segreguję! - relacjatytul: Recykling da owoce w Gdańskutytul: W Dzień Zaduszny o duszącym problemietytul: O maszynie, która może zrewolucjonizować sposób korzystania z energiitytul: Solidarność apeluje: nie zniszczyć rynku węgla opałowegotytul: Wyniki konkursu na plakat Plakatem w Smog
min
wiadomości

Tak będzie wyglądał prom hybrydowy wybudowany przez stocznię Crist

29 października 2015 r. gdyńska stocznia podpisała kontrakt na budowę promu hybrydowego doble-ended ferry dla fińskiego armatora – Finferries.
opublkowano 03 listopada 2015

P310 to nowoczesna jednostka z napędem hybrydowym (diesel-elektryczny). Dzięki realizacji jednostki możliwa będzie płynna obsługa drogowej przeprawy promowej pomiędzy Parainen a Nauvo w Finlandi.

Załoga statku będzie niewielka – ma liczyć 3 osoby. Możliwości transportowe będą już jednak spore, bowiem statek będzie mógł przetransportować nawet 90 samochodów osobowych, a także 372 pasażerów. Zasilanie elektryczne będzie możliwe za sprawą zespołu baterii, którego żywotność szacuje się na minimum 10 lat. By je naładować, wystarczy tylko 7 minut podczas załadunku i wyładunku promu.

INFORMACJE TECHNICZNE

Prom posiada notację klasy DNV +1A1, R3, Car Ferry B, ICE 1B, PET, E0, Battery Power
Główne wymiary jednostki
długość – 96,35 m
szerokość – 15,2 m
wysokość – 5 m
zanurzenie  – 3,5 m

Więcej na ten temat: Gdyński Crist wybuduje prom hybrydowy dla Finów

Warto podkreślić, że projekt P310, który będzie realizowany przez CRIST, jest drugim elektrycznym promem w Europie. Wobec dużej liczby drogowych przepraw promowych i dużej wagi przykładanej przez rządy i samorządy lokalne do spraw ochrony środowiska, spodziewamy się rosnącego zainteresowania budową podobnych konstrukcji oraz następnych zleceń na statki typu double – ended ferry – mówi Monika Malec z działu marketingu CRIST.

Przewidywany czas realizacji projektu wynosi 18 miesięcy.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:

 
link terra
Materiały zgromadzone na serwisie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.